onsdag 4. november 2009

Julemuffins

Åhhhh som jeg elsker jul. For meg kommer jul ikke tidlig nok. Hvis det hadde vært opp til meg så var butikkene pyntet fra september til nyttår:) Har allerede testet en del nye jule utstikkere.
Ingenting er så koselig som muffins. De er enkle å pynte og man kan gjøre så utrolig mye med dem. Kan både bruke fondant, marsipan eller smørkrem for å pynte dem. Å plassere dem på et muffins stativ er kjempe dekorativ. Barna elsker den!!
På disse muffinsene har jeg testet litt flere nye ting. For det første er det disse små bjellene. Brukte for første gang Mexican paste og bjeller mold fra FMM. Strødde litt maizena både på pastaen og inni molden. Tillet en liten kull og presset inni formen. La inn skille for å få to halve. Måtte tørkes litt før jeg tok det ut av formen. Pastaen var faktisk hvit. For å få dem så gull smørte jeg dem forsiktig inn med litt crisco (slags myk matfett) før jeg penslet på rainbowdust metallic golden sands pulver. Laget sløyfer med sløyfe utstikker og limte fast på muffinsen.
For å se hele steg-for-steg beskrivelsen ta en tit her

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar