lørdag 21. november 2009

Rød julekake med sparkling sugars og julestjerne

Dette er sånn typisk kake der jeg hev meg inni prosjekten uten en klar ide av hva jeg egentlig skulle lage. Vi fikk knall rød marsipan på lageret og tenkte at jeg skulle lage en hjerte kake allerede til Valentine. Så begynte med å legge lokk. Så fikk jeg ideen (vet ikke hvor den kom fra) å smøre hele kaken veldig tynt med spiselig lim og dekke hele kaken med sparkling sugars (er som perlesukker bare at det er klare sukkerkristaller som skinner).

Etter å ha gjort det kom jeg ikke lenger. Satt rett og slett bom fast. La noen gulle roser på med såg ikke ut i hele tatt. Og fjernet de raskt igjen. Da kom ideen med å lage en kranse av grønne juleblad (kristorn og eføy) rund kanten med julestjerner i. Da jeg var ferdig med det såg kaken fortsatt veldig tomt ut. Brukte da igjen en julestjerne laget med patchwork utstikker som jeg også brukte til dobbel sjokolade trestammen. Og kaken ble perfekt allikevell :)


Til de små julestjerner brukte jeg utstikkere fra calyx utstikker sett m/ ejektor som du får kjøpt hos www.kakeboksen.no (er på tilbud i helt til 31 des). Til grønne blad og julestjerne oppå patchwork kutteren (også på tilbud).



Steg for steg beskrivelsen til kaken finner du her

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar