fredag 12. februar 2010

Annabella :) modellert kakefe


Modellert kakefe

Har hevet meg ut i modellering igjen. Var en stund siden sist. På en eller annen måte tror jeg at jeg ikke liker modellering men når jeg hiver meg ut i det så stor koser jeg meg med alle små detaljer . Litt rart dette her egentlig.

Startet med modellering da jeg fikk en utfordering på en kakeforum og fant ut at jeg faktisk klarer dette. Ved første anledningen etter det fikk jeg mannen min til å bli med til Bergen en helg så jeg kunne få med meg en modellerings kurs av Maisie Parrish. Hun er rå flink på modellering.

Tror neste prosjekt blir et brudepar. Kan nesten ikke vente med å designe brudekjolen hehe. Man er litt avhengig av kvaliteten og elastisiteten til fondant eller modelleringspastaen. Når den blir for varmt er det nesten umulig å jobbe med så man kan ikke holde den for mye i hendene.

Vingene er laget av blomsterpasta som tørker veldig raskt og veldig bra. Resten er laget av fondant/sukkerpasta.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar