onsdag 3. februar 2010

Morsdags kake



Knall grønn morsdags kake med Eksotisk lilje og krysatemum.


Har sett så mange ganger på disse fine liljer laget i blomsterpasta at jeg bare måtte prøve. Nå faller morsdagen sammen med valentine i år men siden det ikke finnes så mange morsdags kaker på nett kom jeg fram til at jeg ville lage en til morsdagen


Blomsterpasta er virkelig en pasta man burde ha for å lage blomster. Den kan kjevles så tynt uten å miste sin gode egenskaper at blomstene, penslet med litt fargepulver ser ganske ekte ut.


Liljen er laget med eksotisk lilje utstikkeren som er en utstikker sett med de to forskjellige blad man trenger og to pregere som hører til for å få litt mønster i blomst. Bokstavene er laget med First Impression silikonmold til alfabet blokkene. Smører litt fett i den før jeg trykket små kuler med farget blomsterpasta inni. Krysantemum var også en blomst som har stått på utfordringslisten min kjempe lenge. Den er laget av gerbera utstikkeren m/ejektor. Alltid litt nervepinnende når man lager noe for første gang men ble ganske fornøyd egentlig:) Sliter litt med å være den fødte perfeksjonisten så ser egentlig bare feilene på mine kaker men prøver å holde det i bakhodet hele tiden hehe. For å få litt flere og smale blader skjærte jeg alle bladene i to med en sugarcraft knive. Rundt kantene på kakene brukte jeg en First Impressions silikonmold rope sett. Jeg har begynt å lære meg å sette veldig pris på disse silikon moldene. De er helt fantastiske å jobbe med og begynner å bruke mindre og mindre tid for å lage div. pynt på med samme resultatet som før. Øvelsen gjør mester men rette utstyr gjør enda mer


Steg-for-steg beskrivelse av kaken finner du under månedens prosjekt på www.kakeboksen.no.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar